יום ראשון, 5 ביולי 2009

לזכרו של מייקל ג'קסון

אתם בוודאי יודעים שמייקל ג'קסון ז"ל נפטר.
את הדף הזה כולו מוגדש לזכרו של מייקל.
אתם יכולים להגיב על מייקל,איך הוא היה,האם הוא זמר טוב ועוד....
כמו כן מייקל נפטר ב -25 ליוני 2009.
אם אתם לא יודעים מי זה מייקל ג'קסון(נראה לי שאין דבר כזה),הנה קטע עליו מתוך ויקיפדיה:

מייקל ג'וזף ג'קסון (Michael Joseph Jackson;‏ 29 באוגוסט 1958 - 25 ביוני 2009) היה זמר פופ אמריקאי, מכוכבי הפופ המצליחים בכל הזמנים. זכה ב-13 פרסי גראמי. אלבומו "Thriller", שיצא ב-1982, הוא אלבום המוזיקה הנמכר ביותר בכל הזמנים, עם מכירות של מעל 100 מיליון עותקים ברחבי העולם. סך מכירות אלבומיו של ג'קסון, המכונה "מלך הפופ", מוערך ב-750 מיליון עותקים ברחבי העולם, דבר שהופך אותו לאחד האמנים המוצלחים ביותר מבחינה מסחרית.

ביוגרפיה

ג'קסון נולד בעיר גארי שבאינדיאנה, בנם השביעי מבין תשעה ילדים של קתרין וג'וזף ג'קסון. אביו היה פועל במפעל, וכן היה שותף בלהקה מוזיקלית.

ג'קסון החל את הקריירה כילד בן חמש בחמישיית הג'קסונים עם אחיו, ובניהול אביהם. בתחילת דרכם הם הופיעו בברים ובמועדונים מקומיים בעירם, שבה הופיעו עוד זמרים מפורסמים כמו ג'קי וילסון.

ב-1968 בובי טיילור והוואנקוברס (Vancouvers) גילו את חמישיית ג'קסון והביאו אותם לאודישן אצל בארי גורדי בחברת "מוטאון רקורדס". הם התקבלו, חתמו על חוזה ועברו לקליפורניה.

חמישיית ג'קסון נשארו עם "מוטאון" עד שנת 1976, וכשרצו יותר חופש מוזיקלי עברו ל"אפיק" (Epic), אך כיוון ששם הלהקה היה שייך למוטאון הם החליפו את שםם ל"הג'קסונים" (The Jacksons) כפי שהיו ידועים בשנים המוקדמות יותר. חמישיית ג'קסון הקליטה 14 אלבומים אצל "מוטאון" ו-6 אלבומים אצל "אפיק" כ"ג'קסונים" בשנים 1984-1976. מייקל שיתף פעולה עם קווינסי ג'ונס כמפיק לאלבום סולו הראשון של מייקל עם אפיק רקורדס, בשם Off The Wall.

אלבומו המצליח ביותר והנמכר ביותר הוא Thriller, "מותחן", מ-1982. אלבום זה הוא האלבום הנמכר ביותר בהיסטוריה, עם בין 47 ל-108 מיליון עותקים שנמכרו ברחבי העולם על פי הערכות שונות. האלבום זיכה את ג'קסון בשמונה פרסי גראמי (שיא עולמי), בשנת 1984 והניב להיטים כגון Billie Jean, Beat It, The Girl Is Mine ואת שיר הנושא Thriller.

בין אלבומיו הבאים: Bad, "רע" מ-1987, שהניב 5 סינגלים רצופים שהגיעו למקום הראשון במצעד הסינגלים הבריטי, Dangerous, "מסוכן", מ-1991, HIStory, "היסטוריה", מ-1995, האלבום האישי ביותר שלו, שנכתב כמעט כולו אחרי ההאשמות שהוגשו נגדו שנתיים לפני כן, והאלבום Invincible, "בלתי מנוצח", מ-2001 שהגיע למקומות הראשונים בארצות הברית ובריטניה ונמכר בכ-8 מיליון עותקים.

במהלך הקריירה המוזיקלית צבר המוני מעריצים והתפרסם בקרב חוגים נרחבים של האוכלוסייה העולמית. הוא נחשב לאחד הזמרים הפופולריים והמצליחים בפופ העולמי במהלך שנות השמונים ושנות התשעים של המאה העשרים. הוא נודע כמלך הפופ (כינוי שניתן לו על ידי אליזבת טיילור), והווידאוקליפים שלו, שהוא מעדיף לכנותם "סרטים קצרים", שינו מאוד את אופיה של תעשיית המוזיקה הפופולרית. כמו כן, הוא המוזיקאי השחור הראשון שהופיע ב-MTV. ההתעניינות נבעה גם בשל השינויים הקיצוניים במראהו הפיזי, שככל הנראה כללו ניתוחים פלסטיים, ובשל השינוי בצבע עורו, שנבע לטענתו ממחלת העור ויטיליגו (בהרת) ממנה סבל.

בשנת 1993 ביקר ג'קסון בישראל והופיע פעמיים בפארק הירקון, במסגרת מסע ההופעות העולמי שלו, מול קהל של כ- 50 אלף צופים.

מדי פעם הופיעו בתקשורת גילויי אנטישמיות מפי מייקל ג'קסון, כגון הקלטתו בה הוא טוען שיש מזימה כלל יהודית נגדו‏‏[1]. נשמעו מחאות על נימה אנטישמית בשירו של ג'קסון "לא אכפת להם מאיתנו" (They Don`t Care About Us), משנת 1995, בו עשה שימוש במילת הגנאי "Kike". ג'קסון התנצל על מילות השיר וטען שהן לא היו מכוונות ושיקליט את השיר מחדש אחרי שינוי מילים אלה‏‏[2] . הליגה למניעת השמצה גינתה את דבריו האנטישמיים של ג'קסון כולל את השיר הזה‏‏[3].

בחודש נובמבר 2008 התאסלם ג'קסון. ‏‏[4]

בשנת 2009 נודע כי אלבומו Thriller עתיד להיות מומחז בברודוויי.‏‏[5] כן הודיע ג'קסון במרץ 2009 על 10 הופעות אחרונות שיקיים בחודש יולי בלונדון, לאחר עשור ללא הופעות‏‏[6]. תוך שעות ספורות נמכרו כל הכרטיסים (זוהי שבירת שיא למכירת הכרטיסים המהירה ביותר), וסיבוב ההופעות הורחב ל- 50, אולם מותו הפתאומי של ג'קסון קטע את התוכניות.

ג'קסון נפטר ב-25 ביוני 2009 בבית החולים של אוניברסיטת קליפורניה בלוס אנג'לס, כחודשיים לפני שמלאו לו 51, לאחר שלקה בדום לב בביתו. הוא הותיר אחריו שלושה ילדים, שניים מהם מאשתו לשעבר דבי רו (אחות במקצועה), והצעיר מבין השלושה נולד מאם פונדקאית שזהותה לא ידועה.

במהלך השעות שלאחר מותו של ג'קסון חלה עלייה משמעותית במכירת אלבומיו. האלבום Thriller, שיצא לאור בשנת 1982, דורג במקום הראשון במצעד ההורדות של אתר האינטרנט iTunes, ואילו שמונה אלבומים נוספים דורגו ב-40 המקומות הראשונים. בבריטניה, בה היה אמור ג'קסון להופיע כעבור מספר שבועות אילולא נפטר, הגיעו 15 מאלבומיו ל-15 המקומות הראשונים במצעד של חברת אמזון.

ב-7 ביולי 2009 ערכה המשפחה טקס אשכבה פרטי לג'קסון, בבית הקברות "פורסט לואן" שבלוס אנג'לס, ולאחר מכן נערך טקס אשכבה ציבורי, בהשתתפות אלפי מוזמנים. הטקס שודר בתחנות הטלוויזיה הגדולות ברחבי העולם, ועל פי ההערכות צפו בו יותר ממיליארד איש בשידור חי. ארונו של מייקל ג'קסון לא נטמן בבית הקברות לאחר הטקס, ובני משפחתו לא הודיעו לתקשורת היכן ייקבר.

האשמות במעשים מגונים

בשנת 1993 האשים ג'ורדי צ'נדלר, נער שהתארח במעונו של ג'קסון - אחוזת נוורלנד, את ג'קסון במעשים מגונים. האשמה זו, שלא הוכחה מעולם ויושבה מחוץ לכותלי בית-המשפט בהסדר כספי על סך 22 מיליון דולר ששילם ג'קסון למתלוננים, פגעה באופן ניכר בקריירה המוזיקלית של ג'קסון, בתדמיתו ובהצלחתו, למרות שורה ארוכה של להיטים במצעדי הפזמונים בשנות התשעים.

ב-3 בפברואר 2003 הוצג לראשונה בבריטניה הסרט התיעודי "לחיות עם מייקל ג'קסון", שבמהלכו ראיין העיתונאי הבריטי מרטין באשיר את ג'קסון. בסרט אמר ג'קסון כי ילדים המתארחים אצלו מבקשים לישון עימו, ונראו תמונות שבהן הוא מחזיק ידיים עם גאווין ארוויזו, הנער שלימים התארח באחוזת נוורלנד של ג'קסון בשל מחלה סופנית ולאחר שהחלים בעזרתו של ג'קסון וכששהה עם משפחתו תקופה ארוכה באחוזה תבע אותו. הסרט עורר את חשדם של שירותי הרווחה של לוס אנג'לס (DCFS), וב-20 בפברואר עברה משפחתו של גאווין תשאול מקיף אודות יחסיו עם ג'קסון. בתום התשאול לא הוכחו החשדות למעשים פליליים.

עם זאת, רצף של מאורעות לאחר הקרנת הסרט, הביא את אמו של הנער לפנות לייעוץ משפטי, שבגינו נשלחה המשפחה כולה לחוות דעת אצל פסיכולוג. אחיו של גאווין טען שהיה עד ראייה ליחסי מין בין גאווין לג'קסון וכאן התחילה הסחיטה מצד המשפחה. בשל גילו הצעיר של גאווין, היה מחויב הפסיכולוג לדווח לרשויות על המעשה - וכך היה. ביוני 2003 נפתחה חקירה רשמית במשרד השריף שבסנטה ברברה, ובחודש יולי נחקרה המשפחה בפעם הראשונה. ב-18 בנובמבר פשט צוות של יותר מ-70 חוקרים ממשרד התובע המחוזי וממשרד השריף על אחוזת נוורלנד, עם צו חיפוש. במהלך המשפט, ההגנה שמה לעצמה מטרה לערער את האמון בנער ובפרט באמו. ב-13 ביוני 2005 זיכה חבר המושבעים את מייקל ג'קסון מכל עשרת האישומים במשפט שנערך נגדו. בין האישומים: מעשה מגונה בקטין, נסיון לשכר קטין וחטיפה. בעקבות זאת, ב-26 ביוני פרסם ג'קסון באתרו הודעת תודה לכל המעריצים על תמיכתם ואמונם בו.

חייו האישיים

במאי 1994, נישא ג'קסון לזמרת ליסה מארי פרסלי, בתו של אלביס פרסלי, בחשאיות ברפובליקה הדומיניקנית. לאחר פחות משנתיים התגרשו בני הזוג.

ב-14 בנובמבר 1996, נישא ג'קסון לאחות דרמטולוגית, דבורה ג'ין רואו. לזוג נולדו שני ילדים: פרינס מייקל ג'וניור (נולד ב-1997) ופאריס (נולדה ב-1998).
ב-1999, התגרש הזוג, ורואו העבירה את המשמורת על הילדים לאחריותו של ג'קסון.

ב-2002 ג'קסון הביא לעולם ילד שלישי, פרינס מייקל השני (הידוע כבלנקט), זאת באמצעות אם פונדקאית.

ב-30 ביוני 2009, לאחר מותו של ג'קסון, התפרסם בעיתונות כי הוא אינו אביהם הביולוגי של ילדיו.


http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/7d/Michael_Jackson_1988.jpg

יהי זכרו ברוך...:-(

4 תגובות:

  1. בטח שאני אוהבת למה לא? ישם שמה דברים שנוגעים ללב של כל אחד ואחת ובישבילי את ילדה שמשקיעה לדעתי משהו ילדה חרוצה בלוג יפה חמוד נוגע ללב ורואים וזה בולט שכתבת את מאהבה

    השבמחק
  2. אני אוהבת זה נוגע ללב

    השבמחק

האם את אוהבת את האתר שלי???